Profilovka

Každý den jich vidíte spousty. Na sociálních sítích, v e-mailech, na webových stránkách.

V mnoha případech profilová fotka bude první vizuální kontakt vašeho potenciálního klienta - a ten si na vás během zlomku sekundy vytvoří první dojem.

Správně zvolená profilovka vám může pomoci získat důvěru, budovat vztah s publikem a posilovat vaši značku. Jak si tedy vybrat tu nejlepší?

Proč je profilovka tak důležitá?

Profilová fotka není jen obrázek. Je to vizitka vaší osobní značky. Na sociálních sítích se vedle vašeho jména často zobrazuje jen malý náhled fotky – a právě ten může rozhodnout, jestli lidé kliknou a půjdou se podívat dál nebo si vás vůbec zapamatují.

Zkuste pozorovat své vlastní chování: když vidíte příspěvek na LinkedInu nebo Facebooku, podíváte se především na jméno, nebo vás upoutá fotka? Pokud člověka poznáte z fotky, jméno už možná ani nečtete.

Jak moc přitáhnout svou tvář do kroužku profilové fotografie-ukázka

Nebojte se přitáhnout svoji tvář skutečně blízko, ať vám je iv malém zobrazení vidět do očí.

Jak má vypadat ideální profilovka pro podnikání?

Musí vás být poznat  i v malém náhledu.

To znamená že by fotka :

  • měla ukázat celou vaši tvář a případně i krk a kousek hrudníku. Zkrátka máte být tak blízko, abyste byly rozpoznatelní, i když se profilovka ukáže na mobilu vedle vašeho komentáře. (Mimochodem, to je dle statistik nejčastější místo odkud zamíří lidé k vám na profil.)  

  • Nevhodné jsou fotky, kde jste příliš daleko – obličej na nich zanikne.

Vážná nebo usměvavá?

Konečné rozhodnutí je na vás. Ale co máte vy sami nejraději? Především takovou tu živou jiskřičku v očích a alespoň náznak úsměvu?

Profilovou fotografií si budete přitahovat vlastní obecenstvo – rádi se obklopujete usměvavými lidmi – pak se na fotce usmívejte i vy.

Mimochodem víte, že když chcete ukázat otevřenost, měly byste být na fotce otevření? V případě profilovky, kde je vlastně jen vaše hlava, to v podstatě znamená otevřít pusu. A platí tam přímá úměra: čím víc otevřená pusa, tím větší je vnímaná otevřenost daného člověka.

Profilová fotka, tak jak by měla vypadat.

Profilovka kde vystoupí obličej.

Barvy a pozadí

Od pozadí se nejlépe oddělíte pomocí kontrastních barev. (V případě tmavých vlasů použijte světlé pozadí a opačně.) S jednobarevným pozadím je to snadnější.
Hlavní roli v této fotografii hraje vaše tvá - pozadí by mělo být jen doplněk a pokud možno nerušit.

Mimochodem, teplé barvy pozadí dle průzkumu fungují lépe.

Konzistence napříč platformami

Až budete mít tu správnou profilovku, použijte ji všude: na LinkedInu, Facebooku, k profilu i podpisu v e-mailu,…  

Konzistence je klíč k zapamatovatelnosti. Čím lépe si vás zapamatují, tím snadněji si na vás vzpomenou.

Podzimní profilová fotka s velmi rozmazaným pozadím

Profilovka, využívající teplé jasné barvy.

Nic není dogma a vystoupit z řady se občas vyplatí.

Profilovka na míru vašemu podnikání

Chcete profilovou fotografii, která bude působit profesionálně a zároveň autenticky? Objednejte se na focení.

Kam dál? Co se podívat jak změnu profilové fotografie využít k větší viditelnosti.  

Previous
Previous

Jak do očí dostat jiskřičku světla

Next
Next

Budování vztahu s klientem pomocí podvědomí