Před focením pro své podnikání se často ptáte:

    • Z jihu Moravy, Brno mám kousek. Nicméně můžu za vámi dojet téměř kamkoliv.

    • Cenu za dopravu, počítám od nejbližšího města - Slavkov u Brna.

    • Ideální jsou 2 měsíce, před tím, než chcete fotografie mít u sebe. Samozřejmně můžete i dřív, pokud chcete mít jistotu, že budu volná, když zrovna vy potřebujet nebo víte, že budeme řešit co vlastně fotit.

    • Spěcháte? Dejte mi vědět a počítejte že fotky budou do týdne ode dne focení.

    • Balíčků slouží pro snadnější představu konečných cen. Po focení fotografie projdeme, vybereme ty, které se vám budou líbit. Jednu fotografii vzorově upravím a zašlu, upravy si odsouhlasíme. A v případě že si vyberete víc fotografií, než obsahuje balíček, hradíte navíc cenu za úpravu (aktuální částku za úpravu fotografií, najdete v nabídce-brandového focení)

  • To záleží:

    • Na typu focení,

    • na lokaci,

    • na tom, jak rychle dokážeme zbořit bariéry a dostat se k výsledku který se vám bude líbit,

    • obecně nejkratší focení (dobře domluvená profilová fotka zabere 15 minut), u focení více snímků počítejte kolem 1-2 hodin, a pokud potřebujete opravdu hodně obsahu strávíme společně celý den.

    • To, v čem se budete cítit dobře. Pokud ještě navíc oblečení bude v barvách odpovídajících Vašem brandu, tím líp.

    • Ať už bude jakékoliv počasí, přidejte svetřík, bundu, šátek, šál. Získáte tak více variant bez převlékání. Inspiraci najdete v článku.

    • Pro jistotu přihoďte tílko v tělové barvě, (pojistíte si, aby prádlo neprosvítalo).

  • Jednobarevné oblečení je snazší upravit. I pokud se budeme hodně snažit, vždy se na oblečení objeví záhyby. Někde jsou vidět i sklady od žehlení, sezení. Tyto záhyby lze odstranit v následném zpracování. Nicméně ve chvíli, kdy vzor vejde do záhybu, je téměř nemožné jej navázat tak, aby nic nebylo poznat. Na jednobarevném oblečení je taková úprava logický téměř neviditelná.  

    • Na fotografii je vidět jen to, co je před objektivem. Stačí mít tedy pořádek v části, která bude na fotce vidět. Předem si s tím nedělejte hlavu, jakmile najdeme správné místo, koukneme co vše je v záběru a případně na chvíli přesunem co bude třeba.

  • Týden před focením: 

    • Hodně pijte. Voda svede zázraky. Můžete začít používat hyaluronové sérum, pokud to nepatří k vaší běžné rutinně. 

    • Vyhněte se alkoholu a soli (způsobují otoky, tmavé kruhy pod očima). Pozor na červené víno (způsobuje dočasné šednutí zubů).

    • Naplánujte si manikúru, především pokud máte v plánu detailní záběry rukou (nohou) u produktů, na klávesnici,... osobně se přikláním k přírodnímu vzhledu, ale rozhodnutí je na vás. Vždy berte v úvahu naplánovaný styling.

    Den před focením: 

    • Co nejvíc spánku (zredukujete kruhy pod očima a budete mít svěží vzhled). Můžete si vyslechnout meditaci. Pomáhá zklidnit mysl a zajistit hluboký spánek.

    • Mrknout, jak vypadá manikúra

    • Připravené oblečení pověsit do prostoru na ramínka, aby se narovnalo. Mačkavé kousky vyžehlit. Tedy pokud není pomačkaný nedbalý vzhled cílem.

    V den focení: 

    • Dobrou náladu, přijďte najezená, pití vezměte s sebou.

    • Pokud máte ráda hudbu vezměte ji sebou, pomůže vytvořit správnou náladu.

    • Pokud se chcete využít příležitost a ukázat co se děje, dejte mi vědět. Během focení vytvoříme pár momentek ze zákulisí (backstage).

    • Náhledové fotografie, které ode mne dostáváte, mají jen hrubé retuše a dávám je k dispozici, abyste mohli vybrat v klidu a beze spěchu.

    • Náhledy vám umožní fotky do webu vložit, vyzkoušet a zakoupit právě ty fotografie, které tam nejlíp padnou. Proto na nich nepoužívám bezpečnostní prvky (považuji je za rušivé).

    • Očekávám, že se budete chovat se stejným respektem a k prezentaci využijete pouze ty fotografie, které jste zakoupila.

    • Náhledy jsou určeny pouze pro výběr. Věřím, že i vy upřednostníte zveřejnění finálních fotografií.

    • Jeden soubor, označený “PuvodniRozlišení-ořez,tisk”, obsahuje fotografie v plném rozlišení určeném pro tisk nebo pro výřezy (kdy použijete jen část fotografie). Druhý soubor obsahuje stejné fotografie, ale přizpůsobené pro on-line svět (webové stánky, katalogy, sítě) jejich datová velikost je menší jsou takzvaně zkomprimované. To proto, že načítání velkých souborů by web zpomalovalo a jen minimum lidí bude čekat. Pro sociální sítě a svůj web využívejte soubor se zmenšenými (zkomprimovanými) fotografiemi.

    • Je pravda, že pojmenování fotografií zvýší dohledatelnost. Ale každá značka je unikátní. Když jste zpracovávali texty na web, pravděpodobně jste řešili klíčová slova přímo pro vaše podnikání. Vy víte, čeho přesně konkrétní fotografií v daném místě chcete dosáhnout. Od toho se odvíjí volba klíčových slov, které použijete pro pojmenování, proto tuto službu neposkytuji.
      Jak vybrat správné pojmenování a co dalšího můžete s fotkami pro lepší SEO udělat píšu v článku: Jak fotky pomůžou zvýšit návštěvnost webu.

Odpověď na to co Vás zajímá tu není?

Fotografie fotografky Dany Ostrovské