Kdyby mi tak fotky přičarovaly důvěru mých zákazníků
Náhody prý neexistují. A tak za náhodu nepovažuju ani fakt, že jsem v poslední době nezávisle na sobě jsem zakopla o téma mere exposure. Přišlo během několika dní z několika nesouvisejících stran (kniha, hromadná pošta, odkaz na článek,..)
Co je mere exposure?
Šlo by přeložit jako pouhé: „působení bezvýznamně se opakujícího podnětu“.
Nic neříkající nudné vysvětlení. Jenže on se k němu pojí výzkum.
Robert Zajonc ho realizoval v šedesátých letech.
Když místo chození kolem horké kaše celý výzkum zkrátím, jde v principu o fakt, že pouhé opakované zobrazování toho stejného stačí k vytvoření stopy v paměti a příznivějšímu pozitivnímu hodnocení.
Přesně tady bych mohla zvolat:
Zázraky na počkání, nemožné po více než 20 zobrazeních
Když mere exposure začnu v podnikání prakticky využívat, pak když mě nebo vás bude klientka pravidelně vídat, už po dvaceti zobrazeních Vás začne vnímat mnohem lépe.
V případě, že se tedy budete ukazovat lidem, kterým chcete prodat, začnou Vás rozpoznávat, mít raději a víc Vám věřit.
I v tom je ukrytá síla fotografie.
Dodám jen že od šedesátých let se náš svět zrychlil, informací dostáváme víc, soustředíme se kratší dobu, fotografiemi jsme přesyceni … počítejte že se z těchto důvodu počet nutných zobrazení docela určitě zvýšil.
Efekt Mere exposure uchopila po svém i Bára Perglová a ve svém podcastu z 5.10.2023 “Jeden psychologický princip, který se prostě nedá ignorovat” a vysvětluje jak ho využívají ve svém marketingu velké firmy, ale předeším ukazuje cestu jak ho využít v případě jednotlivců a malých firem. Poslechnout si ho můžete třeba na spotify zde, nebo si najděte podcast “Ze života značky”.
Jak ještě zvýšit důvěru?
U fotek se způsobů jak zvýšit důvěru nabízí víc.
Co mám na mysli?
Z vědeckých výzkumů jsem vytáhla 7 tipů, které vám na fotkách pomůžou budovat důvěru, v krátkosti přepsala a nafotila k nim ukázky.
Dostanete se k nim výměnou ze e-mail.
A nebo se objednejte na focení a já je do fotek rovnou použiju.