Seznam fotek, které určitě budete potřebovat
Naplánovat brandové focení, znamená složit množství drobných věcí do mozaiky, z které potom čtete, podobně jako z mapy cestu.
Jedním kouskem mozaiky je přehled nebo seznam, kam všude fotky potřebujete, případně co na nich bude.
Jenže každé podnikání je jiné, jedinečné, a univerzální seznam moc nepomůže.
Co s tím?
Ukážu vám postup, jaký běžně používám.
Přenést si ho do vlastního podnikáni určitě zvládnete.
V první fázi se seznamuji s vaším podnikáním, částečně bez vaší účasti a vědomí. Hledám si vás na internetu. Někdy je to propojené a vedou odkazy z jednoho místa na další. Jindy ne. Vznikne mi seznam míst, na kterých se prezentujete. Nejčastěji se jedná o:
Sociální sítě
Virtuální katalogy
Vlastní webové stránky
Pro sociální sítě je obvykle potřeba mít, kromě fotografií k obsahu tj. k příspěvkům, ještě i profilovou fotografii a případně úvodní fotografii profilu (banner). U Facebooku je častá i úvodní fotografie pro skupinu.
Virtuální katalogy mají specifické požadavky. Nejčastěji vaše fotografie, ideálně taková, co prozradí profesi na první pohled.
Na webových stránkách to mohou být fotografie
vytvářející pozadí, často z nástrojů, s kterými zacházíte,
úvodní banner,
fotografie vás samotných (minimálně do sekce o mně),
doprovodné fotografie k textu, tak aby napomohly porozumění a zkrátili samotný text,
detailní záběry na drobnosti, které při práci používáte, třeba pro patičku webu,
doprovodné fotografie pro blog.
V druhé fázi si s vámi povídám
o vašem podnikání, hodnotách směřování, o tom co máte rádi, pro co žijete …
Dostávám za oponu, k věcem na které není vidět.
Například:
Používáte e-mailing pro oslovování své databáze dosavadních klientů. Pro mě se tato informace rovná dotazu na fotografii v patičce e-mailu a profilové fotografie účtu, která se přenáší v kontaktech s adresou.
Rádi využíváte prezentace při svých školeních nebo dáváte k dispozici po proškolení pdf. Proč to nevyužít a nedat jako vodoznak nějakou fotografii, která se na vás váže, a při pozdějším procházení se takto snadno připomenete, navíc si díky ní materiály označíte.
Nabízíte stažení magnetu a během procesu opět můžete použít vlastní fotografie, abyste navázali se svými klienty bližší vztah.
V třetí fázi se zaměřuji na
budoucnost, vaše plány a návazné aktivity.
Projekty, workshopy, marketing, ... zkrátka jaké budou vaše kroky a akce v následujících pár měsících. A jaké fotografie budou potřeba.
Jestli vás právě napadlo, že tohle přemýšlení a hledání, zabere hromadu času a práce, že byste raději obecný seznam, na kterém si odškrtáte co se na vás vztahuje… taky mě to napadlo. Několikrát jsem ho i začala psát.
Nakonec ve mně vždy převážil pocit, že projít si svoje podnikání, podívat se na něj z odstupu, zjistit si jestli je vše provázané je prostě k nezaplacení.
Pokud potřebujete parťáka, nabízím vám konzultaci.
Můžeme vyřešit právě tento jeden střípek celé mozaiky, nebo klidně udělat i celou přípravu pro focení.
Až na samotné focení dojde, budete mít jasnou představu, co potřebujete. Pak už to stačí jen vykomunikovat s fotografem/kou.
A jak ze seznamu při focení získat co největší různorodost k možnému použití jsem probrala v článku: Jak z focení získat maximum.