Kdo mi nafotí pro webové stránky fotky, na kterých budu vidět?
Mám krásné fotky, moc se mi líbí, ale webařka mi napsala:
„Když tu fotku do webu vložím tak, aby byly vidět ruce a co děláš, musím oříznout tvoji hlavu. Opačně, když je vidět tvůj obličej, nevejdou se do prostoru tvoje ruce a není vidět, co děláš.“
A to jsem fotografovi řekla, na co je potřebuju.
I s takovými příběhy za mnou klienti chodí.
V čem se liší portrétní a brandová fotografie?
Portrétní fotograf s vámi krátce prodiskutuje vaši představu a pak podle svého cítění vytvoří to nejlepší, co umí. Zachytí vás v určitém životním období a vytvoří vizuální kotvu vašich vzpomínek, nebo individualizované ozdoby interiéru (obrazy). Často takové focení zvedne sebevědomí, protože zjistíte, že můžete vypadat jako z časopisu. Zkrátka cílem jsou krásné fotografie, u kterých se s dalšími zásahy, jako je třeba ořez, nepočítá.
Brand fotografové mají za úkol ukázat vás a vaše podnikání. Tak aby fotografie oslovily vaši ideální klientelu a zároveň vypovídaly o vás i vašich hodnotách a třeba prozradily ještě i něco víc o vás samotných.
Markeťačka co miluje sci-fi, mi utkví v paměti víc, než ostatní „jen“ markeťáci.
Stejně tak si snadněji zapamatuji copywriterku, co se ve volném čase věnuje lukostřelbě. Ostatně v podnikání využila svůj koníček a terč i šípy se v jejích textech objevují stejně často jako ve fotografiích.
Možná máte pocit, že jste úplně obyčejní.
Nebo tu svoji odlišnost prostě nevidíte.
Tak třeba nadšení pro sci-fi má celkem dost lidí, jenže otevřít dveře a svoji osobnost propojit s podnikáním a ukázat to všem venku, to už tak časté není.
Co myslíte? Od koho raději nakoupíte?
Od člověka s nímž vás pojí společný zájem?
Od někoho anonymního?
Od člověka, kterému věříte?
Pryč je doba masové reklamy, lidé dnes chtějí nakupovat od lidí, čím víc se jim přiblížíte, tím více důvěry si vybudujete.
A právě důvěra je to co vás s klienty propojí pevněji než sliby.
S navázáním důvěry vám fotky můžou pomoct.
Jak se říká ďábel je v detailu a přesně tak je to i při budování důvěru. Podrobněji jsem to probrala už dřív, přístup je informacím je za e-mail zde.
Brandové fotografie se fotí tak, aby je se přizpůsobily vašim potřebám.
Budou mít po stranách prostor, i když tím pádem mohou působit z estetického hlediska nevyváženě. Tento prostor slouží k ořezu. To aby je šlo použít do přesně daných míst, ale třeba i na více různých sítích (pro Pinterest potřebujete úplně jiný poměr stran než na LinkedIn).
Mají:
Ukázat jak se bude váš klient při spolupráci s vámi cítit.
Jakým způsobem vaše služba probíhá.
Odvyprávět část sdělení za vás, ostatně z fotografie lidé pochopí víc souvislostí rychleji, než když si je mají přečíst v textu.
A především, přiblížit vás vašim klientům. Záleží tedy i na očekávání vašich klientů, na tom co je osloví.
Každé podnikání je jiné a nejspíš je vám už touto dobou jasné, že je potřeba před focením si s fotografem sednou a pořádně vše probrat, aby výsledné fotografie splňovaly vaše požadavky, očekávání a zároveň dobře padly jak barevně tak velikostí do pro ně vymezeného prostoru.
I portrétní fotografka dokáže vytvořit použitelné fotografie. Pravděpodobně ale budete muset vše připravit a hlídat, že se ubírá správným směrem.
Dobrá brandová fotografka vám přípravu i focení usnadní.
Bude chtít vědět co nejvíc o vás i vašem podnikání. Díky zkušenostem bude schopna upozornit na různé překážky a v podstatě myslet za vás i na věci, které by vás v dané chvíli nenapadly.
Ostatně pokud vaše podnikání díky fotkám rozkvete, dřív nebo později se k ní vrátíte znovu. Takže máte stejný cíl.
Hodil by se vám seznam fotek, které pro své podnikání potřebujete?
V tomto článku vysvětluju jak ho tvořím.