Jak z focení získat maximum
Fotografie, které vznikají v rámci brandového focení mají za úkol představit jak vás tak vaše podnikání.
Jsou to fotky, které mají, podobně jako v kamenném obchodě výloha, ukázat co se dá očekávat, jak práce probíhá i s kým by spolupracovali.
Jak to uchopit, abyste po focení měli dost různorodých fotek k použití?
V první řadě se soustřeďte na svoji práci.
Ukažte, jak vypadají jednotlivé kroky spolupráce i jak to vypadá, když se zrovna klient nedívá. Proces příprav, dotahování volných konců.
Na některých fotkách se soustřeďte plně na svoji práci.
Na jiných opačně zkuste působit jako průvodce. Ukazujte jednotlivé aspekty.
Přidejte k tomu vlastní osobnost, ať mají možnost se vám podívat do očí a vnímat vaši přítomnost podobně jako by byly s vámi.
Počítejte tak s tím, že svou vlastní osobnost budou mít i vaši klienti.
Někteří jsou otevření a jdou rovnou na věc,
jiní otálí, koukají z povzdáli
a další zapálený, chce vidět detaily.
Co to má co dělat s fotkami?
Prostě jim ty obrázky přizpůsobíte a pořídíte:
fotky zblízka, detaily (samotný proces práce, ruce, vzniklý výsledek,...),
fotky ze střední vzdálenosti, soustředěné na vaši osobu (jako by na místě objektivu byl člověk, kterému svoji práci ukazujete, vysvětlujete),
zpovzdálí, kdy je možné vidět celek zasazený v prostředí, kde práce probíhá.
Vždy tak, aby kolem toho důležitého zůstalo dost prostoru, to kvůli vytvoření různých formátů na různé sítě. Zkrátka aby bylo možné fotku oříznout na výšku i na šířku. Nebo rovnou fotit ve dvou variantách (na výšku i na šířku).
A ještě byste na fotkách měli „tančit“.
Co tím myslím?
Když je budete v rychlosti jednu za druhou prohlížet, bude se vaše postava pohybovat ze strany na stranu, zdálky zblízka.
Prostě abyste z nich dostali maximum možností, je potřeba různorodost.
Podmínky dnešního světa se mění mnohem rychleji než kdy dřív, vztahuje se to i na podnikání, marketingové cesty ke klientovi,… Prostě aby jste mohly fotografie využít na všech místech, kde se právě propagujete, i tam, kde teprve budete.
Tím to ale nekončí. Jak nejspíš dobře víte, emoce jsou to, co prodává. To emoce tvoří pocit z fotky a tak je rozumné vytvořit varianty fotografií, kdy se díváte do objektivu nebo mimo něj, jste rozesmátí, zamyšlení,…
Zkrátka využijte času věnovaného focení naplno a počítejte i s neočekávaným.
Jako nadstavbu
můžete „nutný pracovní“ základ rozšířit o:
to co máte rádi,
jak od práce odpočíváte,
co vás ovlivňuje a utváří vaši osobnost.
Představíte tak sebe a nabídnete víc než jen pohled na svoji práci, to je ideální pokud se prezentujete na sociálních sítích.
Právě díky drobnostem z osobního života se stanete pro potenciální klienty zapamatovatelnějšími, odlišíte se od ostatních a především vytvoříte „přemostění“
lidé se totiž nejlíp cítí se sobě podobnými.
Jednoduše si postavíte svou vlastní soukromou fotoknihovnu do které budete moct kdykoli sáhnout.
Je toho hodně, já vím.
Proto doporučuju vytvořit si seznam a vybrat fotografie, které budou tvořit gró vizuální prezentace vašeho podnikání.
Jak takový seznam pro klienty tvořím, jsem rozebrala ve starším článku – klidně na něj nakoukněte.
Uvažujete o focení?
Stačí mi napsat a dohodnout se.
S radostí vám pomůžu posunout vaše podnikání na vyšší úroveň.