Proč jsou fotky důležité?
Z obecného pohledu web určitým způsobem dělí a fungují jako vizuální doprovod. Něco čeho se oči mohou zachytit a od čtení odpočinout.
Fotografie, na kterých jste vy sami, pak umožňují lépe vás poznat.
Samozřejmě, existuje ještě mnohem lepší „nosič“ a tím je video. Na něm dokážete ukázat svoji osobnost lépe.
I tak mají fotografie stále svoje opodstatnění a to především díky časové nenáročnosti. Spustit video v ideálním případě i se zvukem je časově náročnější než prohlédnout si fotografii. Ideální by bylo zkombinovat oba způsoby.
Já se ale vrátím k fotografiím.
Během focení jich vznikne většinou víc, než je potřeba.
To proto, že nějako chvíli mi trvá, než najdu správný úhel, a další než se podaří zachytit zajímavý výraz,…
Že po nafocení dochází k vytřídění fotografií, je vám nejspíš jasné.
Zmizí nesprávně zaostřené fotografie, fotografie s různě zavřenými, napolo otevřenýma očima…
Ze sérií fotografií, které jsou si velmi podobné, ponechávám jen ty, na kterých se liší výraz.
Do dalšího třídění už vás ráda přiberu.
Zajistíte, že bude na fotkách např. správné postavení rukou třeba u prováděné masáže, nebo celého těla když fotíme pozici v tanci nebo nějakém cviku.
Jen vy máte v hlavě představu o tom, co chcete komunikovat svým potenciálním klientům a jaký obrazový doprovod se k tomu bude hodit.
Nicméně téměř vždy nám do výběru zasahuje vlastní ješitnost.
„Čím to je, že všichni ostatní mají tak krásné fotografie. Dokonce i na fotografiích ze setkání ostatní vypadají bezchybně a jen já ne.“
Přesně to je chvíle, kdy je potřeba zamyslet se.
Hlavní hodnota fotografie totiž leží v tom, co vyvolá.
A jsou to většinou emoce. Ty by měli být v souladu s tím, co k fotografii napíšete.
Hádám, že když budete psát o těžkém a smutném tématu, připojíte k němu fotku, na které jste smutné, zamyšlené, duchem jinde,….
Zkrátka to hlavní nesou emoce, které z fotografie čiší.
To je důvod pouvažovat i nad fotografiemi, které se vám v první chvíli nezdají dost líbivé. Respektive, na kterých vaše emoce vypráví příběh. Dokáže taková fotografie posílit váš text?
A pokud ano, uděláte sami sobě a vlastně i svým potenciálním klientům, laskavost a využijete i takové fotografie?
Stručně řečeno, dřív než snímek smažete, protože máte pocit, že jste zachyceni v nelichotivé pozici, promyslete si hodnotu fotografie.
Může se stát, že před vámi právě leží zlato vizuálního vyprávění.