Banner - oblíbený způsob jak zaujmout
Je na nich skvělé, že dovolují sdělit o něco víc než samotný obraz (pomocí textu).
Někdy jde o nápis na fotce, jindy je stvořen z brandových barev, fontů a doplněn o výřez většinou nějakého člověka.
Nejraději pro bannery využívám fotky na šířku. Předem je plánuji a počítám s prostorem pro umístěním textu nebo tlačítka. Už při focení hledávám jednoduché pozadí s kontrastní barvou, aby text vynikl a byl snadno čitelný. To je první krok.
Jaké jsou ty další kroky?
Bannerem oslovujete svoje sledující. Jen trošku jinak než samotnou fotkou.
Když budete tvořit banner, zamyslete se:
Co je pro vás to nejdůležitější?
Vy, váš pohled a propojení, které vytváříte?
Vaše slova a myšlenka, kterou chcete tím textem sdělit?
Pokud je důležitý text, pak byste mu měli pomoct a poslat pozornost na něj. Ať už použijete vlastní ruce a budete na něj ukazovat nebo se jen tím správným směrem dívat. Většina lidí totiž automaticky koukne tam, kam všichni ostatní a platí to i u fotky.
Pokud je důležitý váš pohled a spojení, které vytváříte, pak je tam ten text vlastně navíc.
Když použijete oboje, jak přímí pohled tak text, budou spolu soutěžit o pozornost.
Myslete také na to, jak jsme zvyklí číst.
Tady u nás jsme všichni školou vycepovaní najít levou stranu a od horního rohu jít doprava.
Přesně tam text dostane nejvíc pozornosti. Pokud banner doplníte o svoji osobou, pak byste měli koukat směrem na text a stát na pravé straně. To proto, že textu dáte „kotvu“ a oči sledujícího svým pohledem pošlete zpět na text.
Tím pomůžete dostat pozornost tam, kde ji chcete mít.
Pravdou však je, že někteří lidé u tohoto rozložení mají nutkání číst text zprava doleva. Týká se to především u delších textů, které nejde vnímat naráz.
Máte bannery v oblibě? Zmiňte se o to před focením.
A během focení si pohlídejte:
- Aby vznikly i fotky s dostatečným odstupem (dostatek prostoru pro váš text na straně, kterou zvolíte).
- Aby bylo možné fotku prodloužit. Některé pozadí lze naklonovat (např. les, okno, nebo jednobarevné) u jiných to jde jen těžko (místnost plná věcí)
- Abyste měli výběr fotek, kde jde váš pohled přímo do objektivu, ale také dostatek variant kdy váš pohled jde stranou právě kvůli možnosti nasměrovat pozornost k budoucímu textu.
Nechce se vám o tom ani přemýšlet? Domluvte si focení se mnou, na spoustu podnikatelských detailů myslím za vás.