Banner - oblíbený způsob jak zaujmout

Bannery jsou skvělým nástrojem, jak nejen vizuálně upoutat, ale také sdělit o něco víc než samotnou fotografií.
Jsou oblíbené pro úvod na webových stránkách, pro sociální sítě i reklamní kampaně.

fotografie propagujici firmu s přímím pohledem do objektivu

Co myslíte - byla by použitelná?

Jaké fotky se nejlépe hodí pro bannery?

Ne každá fotografie je vhodná, potřebujete takovou co má:

  • Prostor pro text – čisté, nepřeplněné pozadí usnadní čtení později doplněného textu.

  • Jednoduchou kompozici – čím méně rušivých prvků, tím lépe text vynikne.

  • Ideálně se díváte směrem k budoucímu textu.

Ano, že potřebujete fotografii bannerového typu, je ideální vědět už před focením, případně focení přizpůsobit potřebám.

Jak fotit, když vím, že budu přidávat text?

Pokud víte, že budete fotky využívat pro bannery, pohlídejte si, že máte:

  • Dostatek prostoru kolem postavy – aby bylo kam text nebo tlačítka doplnit.

  • V místě plánovaného textu barvy a textury, které nebudou rušit a znesnadňovat čitelnost – ideální je pozadí rozostřené a v barvě kontrastní k plánovanému textu.

Další práci  fotografií při tvorbě banneru vám usnadní pozadí, které lze snadno rozšířit  (např.jednobarevné stěny).  

Podnikatelka Jana Pokorná, sedí na lavičce a čte časopis Forbes. Vzor jak vypadá základní fotka před prodloužením za účelem využití jako banner.

Základní fotka vhodná pro snadné prodloužení.

Kam umístit text na banneru, aby měl největší účinek?

V našich končinách jsme školou vycepovaní najít levou stranu a jít od horního rohu doprava. Platí tedy, že v naší kultuře, dostane nejvíce pozornosti levý horní roh.

  • Pokud je na fotografii člověk, je lepší, když je na pravé straně a dívá se směrem k textu. Tím vede pozornost zpět ke sdělení.

  • Nicméně text by měl v tom případě zůstat krátky, u delších mají někteří lidé nutkání číst jej zprava do leva (především u textů které nejde vnímat naráz).

Lucie Horenská na zrcadlově převrácené fotce, kde její pohled vede na text a tím dostává písmo plnou pozornost.

V tomto příkladu už je textu opravdu hodně.

Kam se na banneru dívá člověk a proč na tom záleží?

Už jsem se toho dotkla v textu výše, ale jen okrajově, pojďme se na to podívat blíž.

Co od banneru očekáváte?

  • že si lidé přečtou text a zareagují v návaznosti na sdělení?

  • že si s vámi vytvoří propojení?

Co je pro vás ve chvíli kdy koukají na banner důležitější?

Proč se ptám?
Směr pohledu na fotce není náhodný – podvědomě ovlivňuje to, kam se lidé podívají:

Přímý pohled do objektivu vytváří osobní propojení se sledujícím ale může s textem soupeřit.

Banner na kterém přímí pohled a text soutěží vzájemně o pozornost.

Banner na kterém je jak text, tak přímí pohled.

Pohled směrem zhruba na text pomáhá vést pozornost k text – tomu co jste chtěli sdělit.

Ukázkový banner, který vede pozorovatele k textu.

Banner, který využívá vedení pozornosti pomocí pohledu.

 Chyby, kterým se vyhnout

  • Nečitelný text – nevhodná kombinace barvy textu a pozadí může snížit srozumitelnost. Ověřte si také jak se vše bude ve výsledku zobrazovat na různých šířkách monitorů a na mobilu.

  • Příliš mnoho prvků na fotce – rušivé pozadí odvádí pozornost od hlavního sdělení.

  • Špatně zvolená kompozice – text a fotografie spolu musí vizuálně spolupracovat, ne soutěžit o pozornost.

Chcete bannery, které skutečně fungují?

Při mém focení myslím na tyto detaily za vás.
Už v plánovací fázi zohledňuji prostor pro text nebo tlačítko. Hledám jednoduché pozadí s kontrastní barvou, aby text vynikl a byl snadno čitelný.
Stačí mi říct, jak plánujete své fotky využít, pojďme se domluvit.

Previous
Previous

Krásně barevné fotky z mobilu

Next
Next

Jaké prostředí vybrat pro focení brandových fotek?